یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رييس رگولاتوري اعلام کرد:

برند "ال جي" از دو هفته ديگر مشمول طرح رجيستري مي‌شود

حسين فلاح

یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰


رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرد: گوشي‌هاي برند ال جي (LG) از شنبه ?? بهمن ماه مشمول طرح رجيستري مي‌شوند.

وايمکس نيوز- حسين فلاح جوشقاني درباره تغيير زمانبندي اعلام برند جديدي که مشمول طرح مي‌شود، گفت: برندهايي که پيش از اين مشمول طرح رجيستري قرار گرفتند از نظر تعداد، سهم زيادي در بازار نداشتند اما لازم بود پيش از اعلام ساير برندها که سهم بيشتري در بازار گوشي تلفن همراه دارند، درباره فرآيندهاي فعال سازي و انتقال مالکيت در سامانه مربوط به اين طرح اطلاع‌رساني کافي به مردم انجام مي‌شد .

وي تصريح کرد: فاصله زماني دو هفته‌اي براي مشمول شدن برند جديد هم به منظور ارايه اطلاعات مورد نياز به مردم پيش‌بيني شده و اين فرآيندها در راستاي حفظ حقوق مشترکين و جلوگيري از فروش گوشي‌هاي قاچاق به جاي گوشي‌هاي قانوني به مردم است.
جوقشاني درباره فرآيندهايي که کاربران گوشي تلفن همراه بايد از آن مطلع شوند، افزود: پيش از اين کاربران در هنگام خريد گوشي تلفن همراه مشمول طرح رجيستري، با شماره‌گيري کد دستوري *7777# شناسه بين‌المللي (IMEI) گوشي را استعلام مي‌کردند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمينان از قاچاق نبودن گوشي، آن را خريداري مي‌کردند ودر حال حاضر نيز کاربران در هنگام خريد گوشي بايد حتماً دقت کنند که علاوه بر استعلام IMEI، بر روي جعبه يا کارت گارانتي کد فعال سازي گوشي درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازي از خريد گوشي خودداري کنند.
وي تاکيدکرد: فرآيند ديگري که خريداران بايد انجام دهند فعال‌سازي گوشي است که براي انجام آن بايد در سامانه *7777# گزينه دوم با عنوان "فعال‌سازي" را انتخاب کرده و به ترتيب شناسه IMEI گوشي و شماره سيم‌کارتي که از آن بر روي اين گوشي استفاده مي شود و کد فعال‌سازي را وارد کنند و پس از آن کاربر پيغامي را با اين مضمون که در حال فعال‌سازي چه نوع گوشي با چه مشخصاتي است دريافت مي‌کند که درصورت تاييد کاربر گوشي در شبکه براي وي فعال مي‌شود.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: يکي ديگر از فرآيندهاي ضروري که کاربران بايد از آن اطلاع داشته باشند "انتقال مالکيت" است که اين فرآيند براي واگذاري گوشي‌هاي دست دوم پيش‌بيني شده و فروشنده بايد IMEI گوشي را به همراه شماره تلفن خريدار در سامانه *7777# وارد کنند تا کد فعال‌سازي براي خريدار صادر شود.
وي با اشاره به اينکه تمامي فروشندگان گوشي تلفن همراه و تجهيزات داراي سيم‌کارت موظف هستند فرآيندهاي ثبت و فعال‌سازي را در قالب بروشور و تراکت در فروشگاههاي خود اطلاع رساني کنند تاکيد کرد: گوشي‌ها و تجهيزاتي که پيش از اين در شبکه فعال بوده‌اند مشمول اين طرح نمي‌شوند و طرح رجيستري صرفاً براي برند گوشي‌ها و تجهيزات داراي سيم‌کارتي است که پس از اعلام طرح از سوي کاربران خريداري مي‌شوند البته اگر گوشي فعالي به شخص ديگري واگذار شود بايد فرآيند تغيير مالکيت و فعال‌سازي آن طبق فرايندي که اعلام شد انجام شود.

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو